Profiel interim professional

    85 - 135
Sterk gemotiveerd met 30 jaar ervaring in diverse moeilijke projecten binnen de gezondheidszorg. Door brede opgedane kennis snel inzetbaar in een organisatie. Ik heb door leiderschap, en uitvoering van strategisch activiteiten binnen het netwerk projecten succesvol en tijdig afgerond. Heb de kans gehad om bij elk bedrijf afdelingen op te starten met een introductie van producten. Hierdoor heb ik ervaring met marktonderzoek, productie en indiening van dossiers en het organiseren van werkgroepen en adviesraden. Activiteiten gestart bij meerdere bedrijven binnen internationale samenwerking die geleid hebben tot studies en overname van protocollen waardoor een betere behandeling is ontstaan van bijzondere ziektebeelden. Er is in mijn carrière  ervaring opgedaan met de begeleiding van studies, productie van informatieve materialen en het geven van training aan collegae. Doelstelling: Wil graag werkzaam zijn in een organisatorische en sturende functie binnen een afdeling.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Acadamie voor Fysiotherapie Haarlem 1982 HBO/Post-HBO Geslaagd

    Werkervaring

mei 14 - heden

Consultancy
Projectmanagement Medisch/Marketing:
Kennis en ervaring met registratie, vergoeding, studies en richtlijnen voor gebruik geneesmiddelen
• Advies en begeleiding gegeven aan startende bedrijven.
• Verrichten van internationaal marktonderzoek voor meerdere bedrijven.
• Medische marketing voor nieuwe introductie ondersteund.
• Productie van aantal websites voor voedsel industrie.
• Organisatie en productie van workshops voor ontwikkeling.

jan 12 - jan 14

Astellas Pharma
Business Unit Manager Internationaal:
Organisatie van Internationale Business Unit in twee jaar (MENA)
• Verbetering van medische marketing en verkoop van 8 producten in 20 landen met een groei van 26% naar een omzet van $ 190 M.
• Registratie processen per land en product sneller afgehandeld.
• Frequente organisatie geregeld voor nascholing en adviesraden voor alle stakeholders elk kwartaal.
• Eindverantwoordelijk en monitoring voor alle lopende activiteiten bij 2 brandteams en 5 farmaceutische bedrijven.

jan 10 - jan 12

Astellas Pharma Netherlands
Business Unit Manager:
Organisatie van Nederlandse Business Unit in twee jaar
• Opbouw en onderhouden van netwerk voor 3 nieuwe producten door marketing, onderzoek en promotie binnen ziekenhuizen.
• Productie van 3 vergoedingsdossiers voor het Zorginstituut.
• Volledige vergoeding gerealiseerd voor Europees EMA "black box" gemerkt product op basis van overleg en presentatie data.

jan 06 - jan 10

Actelion Pharma
Business Unit Manager Internationaal:
Organisatie van nieuwe afdeling en product voor weesziekten
• Herstel van verstoord netwerkmanagement en GCP positionering van producten in de Benelux.
• Productie en overleg voor 2 vergoedingsdossiers in de Benelux.
• Geregeld overleg met Ministerie, patiëntenorganisaties, experten, Zorginstituut en verzekeraars vanwege studies en vergoeding.
• Aanlevering van behandelprotocollen voor Canada, Nordics, UK.
• Monitoring cardiologie en weesgeneesmiddelen studies.

jan 03 - jan 06

Genzyme Europe
Medisch Marketing Manager:
Compleet management voor 3 weesziekten en oncologie.
• Aantoonbare verbetering in netwerkmanagement expertise centra.
• Succesvolle introductie van 3 geneesmiddelen met marktaandeel van 90-100%.
• Productie informatieve materialen voor bekendheid ziektebeelden.
• Invoering van Multi-DBS test in universitaire ziekenhuizen.

jan 00 - jan 03

Valeant Pharmaceuticals
Medisch Marketing Manager:
Verrichten marktonderzoek en advisering geneesmiddelen Benelux.
• Coördinatie van Benelux studie intensive care met CRO.
• Begeleiding van virologie studies op de BMT-kinderafdeling LUMC.
• Verbetering van de behandeling RSV door medisch personeel.
• Productie van medische materialen antibiotica en dermatologie.

jan 93 - jan 03

Roche Nederland - Therapeutisch Management Ziekenhuis
Accountmanager:
Promotie en advies van 20 producten als TAM, PM.
• Introductie van 6 producten waarvan drie als first in market)
• Marktonderzoek voor producten Boehringer Mannheim en Syntex
• Samenwerking met de HOVON voor landelijk hematologie project.

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Mother
Engels Excellent
Frans Basic
Duits Good

Overige vaardigheden

ICT: Alle relevante zakelijke software en hardware.
Medische terminologie: zeer goed.
Medical Marketing Training International London University
Market Access, Health Economics, Registration & Reimbursement
Management & Leadership 3D Redding.
Management Medical Workshops & Advisory Boards Boston/London
Consultancy/Trainer/Leadership/LIFO training/Insight training


Hobby's/sport/interesses:

Kunst en portretfotografie
Koken
Racefiets