- Je hebt aantoonbare ervaring heeft met het opzetten en leiden van complexe programma's binnen of in relatie tot het onderwijs en arbeidsmarkt;
- Je hebt minimaal vijf jaar ervaring heeft in een rol als programmamanager;
- Je hebt relevante ervaring heeft met het ontwikkelen van publiek-private samenwerkingsmodellen en het opzetten van governance-structuren in de triple helix (overheid, ondernemers, onderwijs);
- Je hebt een academisch werk- en denkniveau heeft, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in bestuurskunde of bedrijfskunde;
- Je hebt ervaring heeft met het vormgeven en uitvoeren van innovatieprogramma's in het onderwijs en het aansturen van multidisciplinaire teams;
- Bekend met subsidietrajecten en financieringsconstructies binnen onderwijs en arbeidsmarktontwikkeling;
- Je hebt kennis heeft van en/of ervaring met het realiseren van facilitaire voorzieningen binnen onderwijsinstellingen, zoals campussen of technische werkplaatsen;
- Een pré is dat kandidaten bekend zijn/ netwerk hebben in de regio Weert;
- Graag ontvangen wij in ieder geval een persoonlijke motivatie en op verzoek een referentie.
Om deze opdracht succesvol te vervullen, beschik je over de volgende competenties:
Leiderschap: Je bent in staat om verschillende partners te verbinden, richting te geven en complexe samenwerkingen te coördineren en staat daarbij onafhankelijk van de verschillende partijen;
Resultaatgerichtheid: Je vertaalt strategische doelen naar concrete acties en behaalt zichtbaar resultaat, zowel op korte als lange termijn;
Omgevingsbewustzijn: Je begrijpt de dynamiek en spreekt de taal van onderwijs, arbeidsmarkt, overheid en publiek-private samenwerking en weet hier effectief op in te spelen;
Communicatievaardigheden: Je communiceert helder en overtuigend, zowel mondeling als schriftelijk, met diverse stakeholders;
Probleemoplossend vermogen: Je identificeert knelpunten en komt met creatieve oplossingen die bijdragen aan de voortgang van het programma;
Proactief: je acteert ondernemend en neemt regie op de ontwikkeling.