Profiel interim professional

    65 - 100
Freelance Digital Marketing professional met passie voor sport en verbinding
Door 10+ jaar ervaring in de digital marketing + social media wereld aan zowel corporate- als bureauzijde weet ik de juiste communicatiemiddelen te benutten voor een effectief bereik binnen de doelgroep. Jarenlang ben ik verantwoordelijk geweest voor het creëren, uitvoeren en analyseren van digitale marketingplannen. 

Mijn volgende uitdaging zoek ik in de strategische hoek en hiermee wil ik graag bedrijven helpen en adviseren om de juiste kanalen te gebruiken voor een optimale marketing, communicatie- en PR-strategie. Idealiter werk ik op interim-basis voor bedrijven / klanten die het goed met de wereld voor hebben en die producten / diensten leveren waar ik 100% achter kan staan. Als dat ook nog gecombineerd kan worden met mijn passies voor schrijven en sporten dan heb ik mijn volgende droombaan gevonden.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Marketing en Communicatiemanagement Hogeschool van Amsterdam 2010 HBO/Post-HBO Geslaagd
Havo RKSG Marianum 2006 - Geslaagd

    Werkervaring

feb 20 - mei 20

Tommy Hilfiger (PVH Europe)
Marketing Campaign Manager (a.i.):
Als freelance campagne manager binnen het Digital Marketing team van Tommy Hilfiger heb ik me gedurende drie maanden bezig gehouden met:

  • Optimalisatie interne marketingprocessen
  • Creatie en structurering van diverse briefing templates
  • Ontwikkeling global marketing activatie
  • YouTube Channel analyse
  • YouTube Channel optimalisatie
  • YouTube Channel strategie
  • Onderhoud aan de global website middels CMS

Deze klus is erg leerzaam geweest, aangezien het mijn eerste ervaring in de fashion industry was. Ondanks dat ik vaker bij corporate bedrijven heb gewerkt was het interessant om te zien hoe een Amerikaans bedrijf dat in Nederland hoofdkwartier houdt gestructureerd is over de verschillende wereldcontinenten.

sep 18 - okt 19

team IMPACT
Content en Media Strateeg bij RTL:
Als Content en Mediastrateeg binnen het team IMPACT (voorheen Branded Content, nu Ad Alliance) was ik verantwoordelijk voor het opzetten van duurzame relaties en partnerships tussen adverteerders en de eigen online kanalen van RTL, alsmede voor de totstandkoming van verbindingen tussen merken en de online influencers die bij RTL MCN onder contract staan.

mei 18 - aug 18

AGU B.V
Digital Media en Marketing Consultant:
Na mijn rol bij WeTransfer besloot ik om het roer om te gooien en voor mezelf te beginnen. Ik zocht een manier om mijn passie voor sport en media te combineren en vond die in deze tijdelijke opdracht bij AGU in Alkmaar. Voor AGU heb ik als freelancer een social media analyse gemaakt, die de basis vormde voor een door mij opgeleverde nieuwe social media strategie. Daarnaast heb ik een influencerstrategie en een uitgebreid contentplan geschreven, waar het marketing team van AGU op de korte en lange termijn van kan profiteren.

jan 16 - jan 18

WeTransfer
Director of Social Media:
Als eindverantwoordelijke voor de wereldwijde social en digital media communicatie bij WeTransfer bedacht ik alle strategieën om de content die vanuit WeTransfer - vaak in samenwerking met A-artiesten - werd gecreeerd op de beste manier naar buiten te brengen. Omdat er geen reclame- of mediabureau bij betrokken werd, was ik verantwoordelijk van A tot Z: van bedenken en uitvoeren tot inkopen van social advertising en analyseren en bijsturen van de performance.

jan 15 - jan 16

Vodafone Nederland
Campagne Specialist Vodafone Nederland:
Na jarenlang in het social media landschap te hebben gewerkt heb ik de beslissing gemaakt om mijn horizon te verbreden met een nieuwe uitdaging. Als Campaign Specialist binnen de afdeling Brand & Marketingcommunicatie was ik verantwoordelijk voor campagnes gericht op jongeren. Met behulp van mijn online en social ervaring en natuurlijke interesse in nieuwe manieren van communiceren voerde ik non-traditionale campagnes uit, zoals de eerste Snapchat campagne van Nederland en een videothon met bekende YouTubers.

jan 13 - jan 15

Vodafone Nederland
Social Brand Specialist:
Als Social Brand Specialist focuste ik mij voornamelijk op social media. Naast het schrijven van strategieën voor zowel de consumenten- als de klein-zakelijke markt en het beheren van verschillende social content kalenders was ik ook verantwoordelijk voor het opzetten van online activaties. Samen met de Marketing PR Manager vertaalde ik allerlei campagnes naar online content. Met een team van drie andere collega's was ik ook verantwoordelijk voor verschillende branded platforms, waaronder Firestarters en het Vodafone Global programma #Firsts.

jan 12 - jan 13

Vodafone Nederland
Jr. Online Brand Marketeer:
Deze functie was een extensie van de activiteiten die ik deed als Social Media Editor. Naast het cureren, creëren, plaatsen en moderaten van social content werd ik nu ook verantwoordelijk voor de planning en strategie van de social media kanalen.

jan 11 - jan 12

Vodafone Nederland
Social Media Editor:
Als Social Media Editor was ik de eerste persoon binnen Vodafone Nederland die zich volledig toespitste op het vakgebied social media. In de begintijd van social media liepen veel bedrijven rond met de vraag: "We moeten iets met social media, maar wat?" Aan mij de taak om voor opheldering te zorgen binnen Vodafone Nederland. 

jan 10 - dec 10

online media bureau digilogue
Afstudeer stagiair:
In opdracht van Rabobank als klant van digilogue schreef ik mijn afstudeerscriptie met de hoofdvraag: "Hoe kan het gebruik van sociale media meerwaarde bieden op het gebied van marketingcommunicatie voor een bedrijf als Rabobank en welk succesfactoren spelen daarbij een rol?"

Afgestudeerd met een 9.

jan 09 - jan 10

Uitgeverij Kluwer
Stagiair online marketing:
In deze rol was ik verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie richting de lezersmarkt van de Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Creatie, gecombineerd met onderzoek naar het gebruik van social media voor marketingdoeleinden. Daarnaast veel praktische ondersteuning geleverd op verschillende evenementen, zoals Digitaal Willen We Allemaal en MARCOM.

jan 03 - jan 10

Gemeente Winterswijk
Allround vakantiekracht:
Allround vakantiekracht in de binnen- en buitendienst. Binnendienst ervaring op de afdeling Burgerzaken. 
Buitendienst ervaring in diverse functies, van vuilnis tot groenvoorziening. Vanaf 2007 verantwoordelijk voor de begeleiding van vakantiekrachten.

jan 09 - dec 09

Gemeente Winterswijk
Administratief medewerker (werkstudent):
Administratieve werkzaamheden waarbij ik verschillende databanken gedigitaliseerd heb.

jan 08 - dec 08

IVN Nederland
Marketing stagiair:
Stage-opdracht: het creëren van een marketingcampagne voor stichting
Natuurwerk. Positief ontvangen zorgde uiteindelijk voor een subsidie van €25.000 om de website van Natuurwerk te actualiseren.

jan 07 - dec 07

Albert Heijn to Go Amstel Station
Verkoper:

jan 06 - dec 06

Verwiel & Wijngaard
Horeca medewerker:

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Cambridge Business English Hogeschool van Amsterdam 2009
English writing course Private 2017

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Mother
Engels Excellent
Duits Basic

Overige vaardigheden

Geen overige vaardigheden beschikbaar

Hobby's/sport/interesses:

Vrijwilligerswerk:

  • Assistent coach meisjesvoetbal MO15 bij Be Quick '28

Hobby's:

  • Sporten
  • Schrijven
  • Lezen
  • Stedentrips
  • Spelletjes

Hobby bedrijfje:

  • In mijn vrije tijd maak ik houten interieurproducten en lampen voor mijn bedrijf Houtje Touwtje.