Directeur Marketing & Communicatie

  • Regio:
    Utrecht, Flevoland
  • Indicatie uurtarief:
    niet vermeld
  • Opleidingsniveau:
    Master / Universitair
  • Sector:
    Not for profit: Overheid
  • Standplaats:
    Utrecht
  • Duur opdracht in maanden:
    niet vermeld
  • Aantal uren per week:
    36
  • Laatste update:
    12 oktober 2025
   Mngt. & Directie (MarCom / Sales)

Jij hebt:

Afgeronde academische opleiding, bij voorkeur in communicatie, marketing of bestuurs-/organisatiewetenschappen;

Aantoonbare leidinggevende ervaring binnen een gemeentelijke, provinciale of rijksorganisatie;

Aantoonbare meerjarige (meer dan 7 jaar) ervaring als eindverantwoordelijke (afdelingshoofd, directeur) van een grote communicatieafdeling bij een gemeente of andere overheid, aantal jaar meegeven;

Ervaring met advisering op bestuurlijk niveau (college van B&W of vergelijkbaar);

Ervaring met crisiscommunicatie en advisering op directieniveau, wat was jouw rol;

Ervaring met stakeholdermanagement en regiopositionering;

In welke mate heb je ervaring met citymarketing of regiopartnerschappen (bijv. met een regionale marketingorganisatie)?

Ervaring met verandering, reorganisaties of bezuinigingen;

Hoe structureel heb je samengewerkt met medezeggenschap in eerdere opdrachten?

Beschrijf een situatie waarin je als directeur of afdelingshoofd regie en focus hebt aangebracht binnen een complexe communicatieorganisatie. Welke stappen heb je gezet om processen te uniformeren of prioriteiten aan te scherpen, en wat was het meetbare effect?

Graag ontvangen wij in ieder geval een persoonlijke motivatie en twee referenties (eis).

Benodigde vaardigheden / soft skills:

Communicatief sterk en transparant: legt helder uit, maakt complexe thema's toegankelijk en is open naar verschillende stakeholders, ook richting medewerkers en organisatie;

Bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust: beweegt effectief in een omgeving met uiteenlopende belangen en druk;

Inspirerend boegbeeld: nieuwsgierig en enthousiasmerend: neemt de groep mee, creëert energie en vertrouwen, straalt overtuigingskracht uit;

Toegankelijk, verbindend en resultaatgericht: een warme doch zakelijke peoplemanager die eigenaarschap stimuleert, betrokken is en sociale veiligheid borgt, ook onder druk of in financieel krappe tijden. Staat open voor andere perspectieven en vervult een voorbeeldrol in het stimuleren van diversiteit en inclusie binnen de afdeling en de organisatie.


Geen gegevens bekend