Profiel interim professional

Ik ben een professional met ruim 17 jaar ervaring in online en offline marketing en communicatie, project management, event management en change management. Ik heb zowel ervaring in het werken voor grote corporates als voor MKB bedrijven. 

Verantwoordelijkheden betroffen o.a. het managen van een multidisciplinair team, halen van deadlines en bereiken van gestelde resultaten. Resultaten varieerden daarbij van het creëren van apps en/of websites en het organiseren van evenement(concepten), tot de ontwikkeling van massamediacampagnes, sales tools & (online) cursussen en de implementatie van IT-, multimedia- en marketingprojecten en de organisatie en implementatie van workshops. 

Ik ben gewend om out of the box te denken, hard en efficiënt te werken, niet op te geven en te analyseren in termen van mogelijkheden. Tijdens evaluaties beschrijven collega's me vaak als een pro-actieve, gefocuste, loyale, hardwerkende, extraverte en analytische collega.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Projectmanagement Fontys Hogeschool 2001 HBO/Post-HBO Afgerond
Bestuurskunde Vrije Universiteit 1999 Afgerond
Communicatie Hogeschool Utrecht 1997 Afgerond
Journalistiek Management Windesheim College 1994 Afgerond
VWO Corderius College 1993 Afgerond

    Werkervaring

jan 18 - heden

Adviesbureau Morgens in Leiden
Content Marketeer:
Binnen deze (freelance) opdracht ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de content- en social mediastrategie van consultancybureau Morgens in Leiden, met als doel hen te positioneren als kennisauthoriteit.

jan 14 - dec 17

Rabobank Nederland
Marketingmanager Grootzakelijk en MKB:
Als Marketingmanager was ik verantwoordelijk voor de marketing rondom internationaal actieve bedrijven en vastgoedklanten. Werkzaamheden betroffen de (door)ontwikkeling van de propositie, het communicatieconstruct, en customer journeys; de identificatie van verbetervoorstellen om de dienstverlening aan internationaal actieve klanten te verbeteren op basis van LEAN principes en de creatie van zaken om een 9+ ervaring te realiseren - waaronder de Online Masterclass Internationaal Ondernemen. Binnen de vastgoedsector was ik verantwoordelijk voor de launch van Rabo Real Estate Finance n.a.v. de transitie (en ombranding) van FGH naar Rabobank.

jan 13 - jan 14

Rabobank Nederland
Marketing-communicatiemanager Duurzaamheid:
Binnen deze rol was ik verantwoordelijk voor de communicatie rondom duurzaamheid(sbeleid), zowel intern (naar medewerkers toe) als extern (naar klanten toe). Taken betroffen onder andere het geven van communicatie-advies, ontwikkelen & uitvoeren van campagnes en (interne/externe) events en creëren van (intern/extern) promotiemateriaal.

jan 09 - jan 14

Rabobank International
Marketing-communicatiemanager Internationaal Zakendoen:
Verantwoordelijkheden binnen het interne en externe communicatiespectrum betroffen de volgende:

Creatie van de propositie van Rabobank rondom internationaal zakendoen
Geven van intern en extern communicatie-advies rondom invulling van deze propositie
Ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van masssamediale campagnes - online & offline
Ontwikkeling van online & offline promotiemateriaal en content, zoals apps, electronische magazines, brochures, boekjes, leaflets, whitepapers, klantfilms en websites van Rabobank rondom internationaal zakendoen
Organisatie van klant- en medewerker events in én buiten Nederland, soms i.s.m. overheden en netwerkorganisaties
Ontwikkeling van tools voor onze (interne) accountmanagers, zoals een concurrentie- en USP-analyse
Creatie van een pitchbook library voor het maken van tailor-made verkooppresentaties
Creëren van PR om de Rabobank te positioneren als kennisleider op het gebied van internationaal zakendoen

jan 08 - jan 09

Cool Brands - Cool Unlimited
Projectmanager Corporate Storytelling:
Binnen Cool Unlimited hield ik mij bezig met corporate storytelling. Ik selecteerde merken, regelde een afspraak met de CEO/CMO en interviewde die over de merkstrategie. Het resultaat daarvan was een merkspecifieke spread, die op verschillende wijzen geactiveerd kon worden. Bijvoorbeeld door het opnemen van de spread in het 'Cool Brands Guru Book', het organiseren van een roadshow langs universiteiten en het uitvoeren van een online marketing programma, gericht op bloggen, social media en Search Engine Optimising (SEO). Merken die ik heb geïnterviewd betreffen o.a. Coca Cola Zero, Snickers, Loewe, RTL, Henkel, Diesel, Nokia, Eurosport, Orangina en Jura.

jan 07 - jan 08

2waytraffic mobile N.V
International Projectmanager:
Als projectmanager bij multimediabedrijf 2waytraffic, was ik verantwoordelijk voor het opleveren van diverse mobile media-applicaties in Nederland en daarbuiten, zoals de sms-alert en ringtonediensten. Daarbij had ik verantwoordelijkheid voor het managen van een multidisciplinair team, coördineren van benodigde werkzaamheden, definiëren van functionele specificaties, maken en beheren van de projectplanning (en onderliggende deadlines) en het onderhouden van relaties met externe partijen. Om de efficiëntie te verhogen binnen de organisatie, ontwikkelde ik een toolkit projectmanagement.

jan 05 - jan 07

DCE Consultants
Business Consultant:
met opdrachten voor:
ING, Amsterdam: Als product manager bij Westland Utrecht, onderdeel van ING, was ik verantwoordelijk voor het aanpassen en opnieuw verpakken van bestaande hypotheken n.a.v. nieuwe regelgeving.

Delta Lloyd, Brussel: Als marketing analist bij Delta Lloyd Life België voerde ik samen met een team een second opinion uit over de marketingstrategie van Delta Lloyd voor levensverzekeringen. Dit deden wij via het opstellen van een Marketing Excellence Scan en het definiëren van de positie van het direct marketing-kanaal.

Fortis Bank, Rotterdam: Als business analist bij Fortis Merchant Banking heb ik de financiële processen van gespecia-liseerde producten beschreven, waaronder vliegtuigen, containers, treinen en schepen. Ik heb daarbij de globale en meer gedetailleerde processen gestructureerd en ervoor gezorgd dat de efficiëntie en effectiviteit werden geoptima-liseerd. In een tweede project was ik verantwoordelijk voor de herstructurering van Fortis' sales pitch materiaal.

ABN AMRO Bank N.V., Amsterdam: Bij ABN AMRO Nederland adviseerde ik de business unit Private Banking over een geplande reorganisatie van hun wereldwijde hoofdkantoor en hun vestigingen in Nederland. Ik stelde processen vast en gaf daarbij advies ten aanzien van de organisatiestructuur, het design en het organigram. Daarna schreef ik een project- en implementatieplan en creëerde ik een implementatie toolkit voor lokale ABN AMRO Private Banking kantoren.

jan 02 - dec 04

Rabobank Nederland
Management Consultant:
In samenwerking met Boston Consultancy Group hield ik mij bezig met de uitvoering van een reorganisatie bij 75 lokale Rabobanken, met als doel de verkoop-focus te verhogen door een aanpassing van de organisatiestructuur en -cultuur. Ik adviseerde de banken bij het doorvoeren van een nieuwe klantsegmentatie, het verkrijgen van meer controle rondom de verkoop en het invullen van het (aangepaste) organigram. Ik organiseerde daarnaast workshops en gaf trainingen en presentaties aan medewerkers van lokale Rabobanken, om hen te helpen bij deze veranderingen. Daarnaast schreef ik voortgangsrapportages en hield ik de projectplanning bij, zodat deadlines gehaald werden.

jan 01 - jan 02

Robeco Groep N.V
Projectmanager:
Binnen Robeco was ik als projectmanager mede-verantwoordelijk voor de migratie van beleggingsklanten naar passende serviceconcepten. Hiertoe werd een commercieel procesmodel ontwikkeld rondom de effectendienstverlening van lokale Rabobanken, waarna ik een marktbewerkingsplan schreef en de implementatie daarvan belegd heb.

jan 99 - jan 01

Rabobank Nederland
Management Trainee:
Als Management Trainee hield ik mij met de volgende opdrachten bezig:
Ontwikkeling van een middelgrote intranetomgeving en alle benodigde coördinatie daaromheen
Verbetering van de hypotheekverstrekking door lokale Rabobanken aan de grens met België
Uitvoering van een benchmark t.a.v. kostenefficiëntie en productiviteit tussen 300 lokale Rabobanken
Herpositionering van het Private Banking-segment binnen Rabobank, in samenwerking met Boston Consultancy Group
Creatie van een management cockpit, om daarmee data te analyseren rondom markt, klant, Rabobank en concurrentie
Centralisering van backoffice-processen van lokale Rabobanken, in de vorm van regionale servicecentra

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend
Frans Goed
Duits Goed
Spaans Goed

Overige vaardigheden

Bijna twintig jaar ervaring met project management, online & offline marketing en (marketing) communicatie (advies), event management, corporate storytelling en change management. Dit zijn de vakgebieden waar mijn expertise ligt en waarin ik open sta voor freelance opdrachten. Ik heb ervaring met het managen van een multidisciplinair team, het halen van deadlines en bereiken van vastgestelde resultaten. Die resultaten betreffen zowel de ontwikkeling, als de implementatie van zaken – waaronder apps, websites, massamediale campagnes, sales tools, events en event concepten, workshops, (online) cursussen en overige IT-, multimedia- en marketingprojecten. Ik ben gewend om hands-on en out of the box te denken, hard en efficiënt te werken, niet op te geven en te analyseren in termen van mogelijkheden.


Hobby's/sport/interesses:

Mijn hart klopt sneller van project management, (strategische) marketing en communicatie (online en offline), change management, event management, het geven van trainingen en workshops, schrijven, fotograferen en reizen.

Collega's beschreven mij als pro-actief, gefocust, loyaal, analytisch, doorzetter, afmaker, extravert en collegiaal.