Profiel interim professional

    95 - 125
Profiel : entrepreneur met brede technische en bedrijfsmatige achtergrond; organisatie ontwikkelaar; leiden door inspireren, motiveren en uitdagen; onderhandelaar op alle niveaus; uitstekende relatievormer en beheerder. Ervaringen Management : internationaal commercieel; directie; herstructureren van organisaties; schaalvergroting. Know-how : brede technische kennis; (her)inrichten organisaties; strategie & business development; (her)positionering van producten en bedrijven; algehele bedrijfsvoering. Sales&Marketing : internationale b2b wereld; opzetten van internationale multichannel verkoopkanalen; Product Development; opzetten en leiden van internationale Sales, marketing R&D afdelingen

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

M.T.S. werktuigbouw M.T.S. Roermond 1985 MBO Afgerond
MBA Business School Nederland 2007 Universiteit Afgerond
NIMA-A en NIMA-B B2B Instituut voor Bedrijfswetenschappen HBO/Post-HBO Afgerond
Financieel Management Instituut voor Bedrijfswetenschappen HBO/Post-HBO Afgerond

    Werkervaring

okt 17 - heden

aABs BV
Managing Director:
aABs BV ontwerpt en verkoop speciale ondermatten die met name toegepast worden in kunstgrassportvelden. 
Deze ondermatten worden ook wel Shock Pads genoemd. De afzetgebieden zijn met name - maar niet alleen - Europa, Noord- en Midden Amerika en Australie.
Als Managing Director ben ik  verantwoordelijk voor het uitbouwen van deze nieuwe firma. 

apr 15 - heden

C-ni International
Managing Director:
C-ni International BV is een adviesbureau dat op maat gesneden oplossingen en producten levert die de groei van haar klanten ondersteunt.

Verantwoordelijk voor consultancy activiteiten met een focus op vraagstukken omtrent ondernemingsstrategie, internationale B2B verkoop, export strategie, business developmend, product developmend.

jan 01 - mrt 15

Schmitz Foam Products BV
Chief Commercial Officer:
Functiegebieden.
− verantwoordelijk voor de afdelingen Verkoop, Marketing, Kwaliteit en R&D
− verantwoordelijk voor de strategische positionering van het bedrijf
− aanspreekpunt en partner op directieniveau voor een aantal key-accounts
− MT-lid

Geleverde prestaties.
− herpositionering van de firma en de producten
− organisatieveranderingen geïnitieerd en doorgevoerd
− nieuwe markt en branding strategieën ontwikkeld
− verkoop & marketing strategieën ontwikkeld ten aanzien van distributienetwerken, O.E.M.-ers, agenten en directe verkopen
− het aantal marktsegmenten en afzetgebieden uitgebreid
− strategische netwerken opgezet
− afsluiten van langlopende verkoop- en inkoopcontracten
− substantiële verhoging in omzet en marge

jan 96 - dec 00

A. Vostermans - Multifan
Export Manager Industrial Markets:
Functiegebieden.
− verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en ontwikkeling van het segment Industriële Ventilatoren
in Europa, USA en Canada.

Geleverde prestaties.
− nieuwe, grote internationale accounts binnengehaald
− een Europees dealernetwerk opgezet en beheerd
− bestaande dealers die gespecialiseerd waren in de agrarische markt, helpen omschakelen naar de industriële markt
− opzetten en leiden van multifunctionele product development teams

aug 85 - dec 95

diverse organisaties
diverse functies:
Diverse functies met als rode draad : verkoop, techniek, development, strategie, internationaal.
Op verzoek kan een uitgebreid overzicht worden aangeleverd.

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Dutch Moedertaal
English Goed
German Goed
French Basis

Overige vaardigheden

Profiel.
ervaren entrepreneur met brede technische, internationaal commerciële en bedrijfsmatige achtergrond; strateeg; leiden door inspireren, motiveren en uitdagen; uitstekende relatievormer en beheerder; ontwikkelen van nieuwe markten en mogelijkheden.

Kennis en ervaring :

Management ervaring.
− project management
− wereldwijde export management
− internationaal commercieel management
− (her)inrichten en positioneren van organisaties
− executive management / directie

Strategie.
- bepalen (kern) waarden van een onderneming
- strategie ontwikkeling om kernwaarden intern en extern te vermarkten (branding, propositie, positionering)
- organisatie ontwikkeling n.a.v. ondernemingsstrategie

Commercieel
− inkoop strategische goederen
− verkoop en marketing van technische producten en oplossingen in de B2B wereld
− internationale Product Development
− opzetten van internationale multi-channel verkoopkanalen (agenten, distributeurs, OEM, eindgebruiker)
− opzetten en leiden van internationale verkoop, marketing en R&D afdeling

Hobby's/sport/interesses:

Geen interesses beschikbaar