Profiel interim professional

    60 - 110
Mijn management ervaring bij de overheid combineer ik met ervaring als software consultant, functioneel beheerder en adviseur informatieveiligheid (ISO 27001).
Mijn kracht als adviseur/coördinator zit in verbanden leggen, snel analyseren en structuur brengen. Door mijn rust en interesse in mensen wordt mijn feedback vaak gemakkelijk geaccepteerd en kan ik mensen meekrijgen.


Projecten:

Begeleiden ERP (MS Dynamix AX) implementaties (woningcorporaties)
Projectleider herinirichting Document Management Systeem (Decos/JOIN) (Waterschap)
Projectleider Digitalisering strafgegevens Caraïbisch Nederland (Ministerie)
Coördinator herinrichting servicedesk (Ministerie)
Begeleiden certificeringstrajecten ISO 27001 (diverse IT bedrijven)

Kennis van gebruik, beheer, inrichting van: - Sharepoint - Verseon, Decos/JOIN - Topdesk - Microsoft Dynamics AX
Kennis van: ITIL - BISL - Agile Scrum / Kanban - ISO 9001/27001 en NEN 7510


 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Cursus Human Resources Management Open Universiteit 2002 Universiteit Afgerond
International Business and Languages Hogeschool Zeeland 1994 Afgerond
HAVO Baarnsch Lyceum 1989 Afgerond

    Werkervaring

nov 18 - heden

ZZP
Adviseur BaseBlue:
Baseblue helpt te structureren in tijden van vernieuwing en verandering. 

Ik help organisaties door verbindingen tussen processen aan te brengen en structuren binnen processen te verbeteren. Soms is een team het overzicht kwijt, soms ontbreken digitale vaardigheden en soms is het gewoon tijd om een proces eens goed onder de loep te nemen. Allemaal situaties waarin ik gevraagd wordt om bij te springen, door: procesoptimalisaties uit te voeren software implementaties te begeleiden training te verzorgen een team of proces tijdelijk te coördineren 

aug 18 - heden

Waterschap Drents Overijsselse Delta
Adviseur:
Als adviseur informatiemanagement stuur ik het verbetertraject documentaire informatievoorziening aan. Doel van het project is de inrichting van het DMS beter aan te laten sluiten op de werkprocessen en daarmee het gebruik en de kwaliteit van documentaire informatie te verbeteren. Naast procesanalyse en herinrichting van het systeem is de professionalisering van het functioneel beheer; meer structuur aanbrengen in o.a. testen, incident analyse en afhandeling en het verbeteren van de communicatie met gebruikers, een belangrijk speerpunt.

apr 16 - aug 18

Aareon
Consultant:
De implementatie van ERP software (MS Dynamics AX) bij woningcorporaties begeleiden. Mijn expertise gebied waren de klantgerichte processen zoals verhuur en verkoop, frontoffice en buurtbeheer. Daarvoor voerde ik procesanalyses uit en adviseerde ik over mogelijke verbeteringen. Dan volgden inrichtingssessies en begeleide ik de klant bij het testen van die inrichting. Ook het verzorgen van trainingen aan gebruikers waren uiteraard een belangrijk onderdeel van de trajecten.

sep 14 - mrt 16

Justitiële Informatiedienst
Teamleider servicedesk PKI:
Leiden van supportmedewerkers en applicatiebeheerders van het team PKI. De focus lag op de implementatie van nieuwe dienstverlening binnen de strafrechtsketen, het herinrichten van de support-processen en het coachen van de medewerkers om zelfredzaamheid, vertrouwen en klantfocus te vergroten. Ook het uitvoeren van risico-analyses en interne audits behoorde tot mijn taken.

sep 09 - sep 14

Justitiële Informatiedienst
Teamleider Justitiële Documentatie:
Leiden van een team van 20+ administratief medewerkers. Ik was verantwoordelijk voor werving, selectie en ontwikkeling van medewerkers, het bewaken van resultaatafspraken en de kwaliteit van het werk.
Vanwege veranderende informatiestromen binnen de keten was reorganisatie van het team en de werkprocessen noodzakelijk. Het vergroten van de verantwoordelijkheid en de onderlinge samenwerking hebben veel aandacht gekregen. En de mobiliteit van medewerkers is toegenomen en hun inzetbaarheid vergroot.

aug 08 - sep 09

Gemeente Hardenberg
Functioneel beheerder /Adviseur DMS Gem:
Het inrichten van de functioneel beheer en support processen. Het nieuwe team DIV begeleiden bij de verandering naar digitaal werken en medewerkers trainen in het gebruik van de nieuwe software.

aug 06 - aug 08

ZZP-er
adviseur/projectleider:
Diverse opdrachten, o.a.: 
Projectondersteuner project 'Vernieuwing studiemateriaal HBO Informatica' voor LOI. Dit hield in het plannen en coördineren van auteurs, de aanlevering van materiaal en de kwaliteitsbewaking voeren. 
Adviestraject omtrent de integratie van financiële processen met het HKZ kwaliteitszorgsysteem voor de Twentse Zorgcentra en het maken van een 'handboek financiën' voor zorgmanagers.

aug 04 - aug 06

NieuwhuisConsult
Office manager:
Opleidingsadministratie en facturatie verzorgen. Ondersteuning bij offerte trajecten, project-administratie, inkoop en IT. Periodiek mede uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken en ISO 9001 implementatietrajecten.

jan 94 - jan 04

Divers
Coördinator kwaliteitszorg:
Bedrijfsleider internetcafé - Gener8 Kenya 
Medewerker kwaliteitszorg - Royal Schelde Shipyards
Coördinator kwaliteitszorg - Unitron Systems

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend

Overige vaardigheden

Vaardigheden:
Communiceren met uiteenlopende groepen mensen 
 Feedback laten landen 
 Analyseren 
 Creatieve oplossingen vinden 
 Rust brengen 
 Doelgericht werken

Hobby's/sport/interesses:

Geen interesses beschikbaar