Profiel interim professional

    50 - 100
(Manager)  Accounting/Financial-Business Controlling voor uw interim opdracht of vaste invulling.

1. Accounting
Ervaren financial v.w.b. van het voeren en aansturen van de financiële administratie in een bedrijf.
Naast going concern activiteiten ben ik sterk op het gebied van opschonen  en verbeteren van administraties en werkmethodes.
Veel ervaring in werkzaamheden rond de jaarrekening en inrichten van rapportages structuur, btw problematiek en liquiditeit.
Ik ben handig  met systemen (ERP) gekoppeld aan Financiële paketten.

2. Controlling
Ruime ervaring op het vlak van rapportage analyse business-cases, opstellen opvolgen KPI's en product markt combinaties.

3. Manager
Meer dan 20 jaar ervaring in leiding geven aan verschillende niveau's.

4. Persoonlijk
Werelds, communicatief vaardig (Ned Eng Du) leergierig, betrokken, down to earth, doelgericht.

Reisafstanden zijn geen bezwaar.
Op aanvraag uitgebreide cv in het Nederlands en Engels beschikbaar.

Hans de Greef.


 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

HOFAM HOFAM 1996 HBO/Post-HBO Afgerond
Bedrijfkundig Management IHBO 1991 HBO/Post-HBO Afgerond
HEAO-BE IHBO 1987 HBO/Post-HBO Afgerond

    Werkervaring

mei 17 - heden

Finn DG BV
Controller Accounting Beheermij De Greef Stiphout BV:
Part time Interim invulling controlling en administratie. AR/AP/GL/Vaste activa Liquiditeit, financiering, jaarrekening en rapportage. 

Vastgoed BV en Duitse GMBH.

dec 17 - jul 18

Finn DG BV
Interim financial professional Nijhof Woonwarenhuis Baarn:
Accounting:
Herinrichten financiële administratie, business-/financial control, jaarafsluiting, liquiditeitsbeheer, opzetten rapportagestructuur, consolidatie verandermanagement, projecten, opzet en invoering kostenplaatsenstructuur, tussenrekeningen opschonen, grootboekrekeningen specificeren. 
Controlling
Verbeteren rapportagestructuur vanuit Excel naar  Afas Tevens aansluiten van ERP systeem Logitrade met AFAS. Doorgeleiding verkopen, voorraadboekingen, kas mutaties doorgeleidingen, waarderingstelsel, vooronderzoek invoering vaste verrekenprijs.

Turnover 22-23 mlj, 20.000 m2 verkoopruimte
120 fte´s. Branche: retail

okt 99 - mei 17

De Greef Textiel BV
Controller/Accounting/Managementteam lid:
Complete financiële functie
Management, finance, business/financial control, accounting, reporting, analyses, treasury, belastingen, kpi’s, product markt combinatie calculaties financiering, banken.
Introductie en migratie van Exact naar Uniliving ERP en financieel systeem (totaaloplossing). Continue inrichten van ERP systeem  en financieel aan veranderende omstandigheden en omgeving.

Management
Verandermanagement, reorganisatie, structuur, winkelmanagement, categoriemanagement.
Introductie en migratie van Exact naar Uniliving ERP en financieel systeem (totaaloplossing).

Leiding over 10 fte direct indirect meer,

Bedrijfsomvang
Branche: retail. Turnover € 6-7 mlj.
65-100 fte’s afhankelijk van het seizoen.
Verschillende BV’s en Duitse GMBH, 8 winkels, 2 internetshops.

jan 98 - nov 99

Volvo Nedcar BV
Business/Financial Controller, Cost control:
Staffunctie onder de RvB gericht op productie.
Budgettering (opstellen, rapporteren, analyses, forecast), LTP/Businessplan (jaarlijkse update over gehele lifecycle van de producten),
bedrijfs economische vraagstukken
investeringen,  ontwikkelingskosten, transferpricing, verslaglegging. 

Cost control: opvolging en rapportage projecten, manning, consumables, onderhoudsuitgaven, personele kosten, besteede uren, advies etc.

Internationale omgeving voortkomend uit de aandeelhoudersverhouding.
Nedcar: 1/3 Volvo 1/3 Mitsubishi, 1/3 Ned. staat.

jan 94 - dec 97

Volvo Nedcar BV
Controller productie:
Business/Financial Control van Productie Born (Pershal, Carroseriebouw, Lakstraat, Eindmontage).
Budgettering (opstellen, rapporteren, analyses, forecast), LTP/Businessplan (jaarlijkse update over gehele lifecycle van de producten),
bedrijfs economische vraagstukken investeringen, ontwikkelingskosten, transferpricing, verslaglegging. 
Cost control: opvolging en rapportage projecten, manning, consumables, onderhoudsuitgaven, personele kosten, besteede uren, advies etc.

Internationale omgeving voortkomend uit de aandeelhoudersverhouding.
Nedcar: 1/3 Volvo 1/3 Mitsubishi, 1/3 Ned. staat.

jun 92 - dec 93

Volvo Nedcar BV
Controller Lakstraat:
Taken: zie controller productie gericht op de lakstraat.

mei 90 - mei 92

Volvo Nedcar BV
Manager Accounting Hoofdkantoor Helmond, PD&E, Insurance, Staff en Kas:
Debiteuren crediteuren, grootboek, verslaglegging kas, vaste activa.
Afhandeling Liquidatie Zweedse T&DS organisatie. 

Leiding over 22 fte's:  gesaneerd tot 16 fte's na een reorganisatie.

jun 89 - mei 90

Volvo Nedcar hoofdkantoor Helmond, PD&E, Insurance
Manager Accounts receivable:
Hoofd van debiteurenadministatie van Volvo Car BV.
Invordering en facturatie van 500 mlj per jaar.
Opschonen administratie, voeren van administratie.
Administratie van T&DS, (Zweedse verkoopmaatschappij). 

Leiding over 5 fte's; teruggebracht naar 3 fte's.

nov 88 - mei 89

Elkerliek Ziekenhuis
Bedrijfseconomisch medewerker:
Bedrijfseconomische vraagstukken, budgetbeheer,
administratieve organisatie, organisatie van het magazijn,
cost control.

jul 87 - okt 88

Militaire dienst
Sgtt. Administrateur:


   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend
Duits Uitstekend
Italiaans Basis

Overige vaardigheden

Ervaren finance – accounting – controlling manager, met leidinggevende ervaring in productie retail en sales, ambitieus om een nieuwe, tevens branchevreemde opdracht aan te nemen. Kenmerken; communicatief, down to earth, connector, innovator, mature, hands-on.

Hobby's/sport/interesses:

Golf, tennis, vissen.