Profiel interim professional

    100 - 150
Creatieve ondernemende manager met brede ervaring en interesse in ICT, organisaties, medewerkers en de klanten. Levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van een organisatie door teams, specialisten te vertrouwen en te motiveren in het nemen van eigenaarschap om de gestelde doelen te behalen. 

Ervaring met:
  • leiding geven, coachen van teammanagers / medewerkers;
  • het ontwikkelen, optimaliseren van ICT-diensten en processen;
  • ontwikkeling van team(s), afdeling;
  • bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de divisie, de organisatie op tactisch en strategisch niveau;
  • bewaken van het financiële budget van de afdeling binnen de kaders van de organisatie;
  • Overzicht houden op de contractuele verplichtingen van de afdeling;
  • De werving en selectie van medewerkers voor vaste en tijdelijke functies. 

Als #afdelingsmanager, #teammanager, #accountmanager in #ICT, #LEAN, #processen, #ITIL in zowel de profit en non-profit sector.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

HTS Elektrotechniek - Technische Computer Kunde Hogeschool West-Brabant 1992 HBO/Post-HBO Afgerond

    Werkervaring

nov 16 - heden

SSC-ICT (Ministerie v. BZK)
Afdelingsmanager Operations Infrastructuur:
<div>Als Afdelingsmanager Operations ben ik verantwoordelijk voor:
 </div><ul><li>het ontwikkelen, optimaliseren van de ICT-diensten, met 70 FTE (in/extern), in de volgende gebieden:</li></ul><div>       - doorvoeren van infrastructurele wijzigingen voor projecten en klantverzoeken;  </div><div>       - optimaal functioneren van ITIL-processen (Incident en Problem management) voor heel SSC-ICT;</div><div>       - ontwikkelen, beheren van patchmanagement-, beheer- en monitoring services;  </div><div>       - 24x7 ondersteuning, beheer, onderhoud van de ICT-diensten voor de klanten over de gehele wereld;</div><ul><li>het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van de afdeling, de divisie infratructuur, de organisatie en de ICT-dienstverlening binnen het Rijk op tactisch en strategisch niveau;
 </li><li>bewaken van het financiele budget van de afdeling binnen de kaders van de organisatie.</li><li>Overzicht houden op de contractuele verplichtingen (licenties, onderhoud, ondersteuning van leveranciers) voor de afdeling </li><li>De dagelijkse leiding aan de teammanagers;</li><li>De werving en selectie van medewerkers voor vaste en tijdelijke functies;</li><li>Coachen van medewerkers met betrekking tot ontwikkeling in carrière;<br></li></ul>

mei 15 - okt 16

SSC-ICT, Ministerie v. BZK
Teammanager Centrale Werkplek Diensten:
<div>Als Teammanager CWD ben ik verantwoordelijk voor:
 </div><ul><li>de performance, continuïteit en innovatie van de ICT Werkplek omgeving en bijbehorende diensten, met 20-25 medewerkers, voor de klanten. </li></ul><div>Wat grofweg bestaat uit een Citrix omgeving, Network Attached Storage omgeving, Microsoft Server en Client omgeving inclusief System Center Configuration Management platform, Follow-me print omgeving, Packaging service;

 optimaal functioneren van ITIL-processen binnen het werkveld van de afdeling.
 </div><ul><li>het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van de afdeling, organisatie en de ICT-dienstverlening binnen het Rijk; </li><li>initieren, ontwikkelen en beoordelen van ICT vraagstukken op tactisch, strategisch niveau;</li><li>de dagelijkse leiding aan de specialisten uit de verschillende productgroepen;</li><li>de afhandeling van escalaties of specifieke hulp die georganiseerd of
geleverd moet worden; </li><li>de contractuele verplichtingen (licenties, onderhoud, ondersteuning van leveranciers) voor de werkplek omgeving diensten;</li><li>de werving en selectie van medewerkers voor vaste en tijdelijke functies;</li><li>coachen van medewerkers met betrekking tot ontwikkeling in carrière;</li><li>beantwoorden vragen over arbeidscontracten en -voorwaarden;</li><li>voeren van functionering en beoordelingsgesprekken met medewerkers.</li></ul>

apr 06 - mei 15

SSC-ICT, Min v. Bzk / Min. v. SZW
Account / Relatiemanager:
<div>SSC-ICT is dienstverlener voor de ICT-werkplekdiensten voor verschillende ministeries. SSC-ICT ondersteunt nu de medewerkers van de ministeries van BZK, FIN, IenM, SZW, VWS en VenJ bij hun werkzaamheden. En draagt zo bij aan een krachtige, kleine en dienstverlenende Rijksoverheid.&nbsp;</div><div><br></div><div>Als Senior ICT Adviseur / Relatiemanager SSC ICT haaglanden ben ik verantwoordelijk voor:</div><ul><li>Opbouwen en onderhouden van relaties met klanten, VWS en IenM;</li><li>Managen van abstracte of specifieke wensen van klanten tot concrete en uitvoerbare ideëen en plannen;
</li><li>Schrijven van offertes;</li><li>Informeren van klanten over de te leveren diensten en/of producten;</li><li>Inrichten en managen van de ICT projecten portfolio;</li><li>Dienstverleningscontracten opstellen met klanten m.b.t. de geleverde dienstverlening;</li><li>Rapporteren aan klanten over de geleverde dienstverlening;</li><li>Organiseren van SSC-ICT klantendag 2013;</li></ul><div><br></div><div>In rol van procesmanager ben ik verantwoordelijk voor:</div><ul><li>Inrichten, verbeteren van het RM verkoopproces intern en in samenwerking met nieuwe onderdelen Justitie en BuZa;
</li></ul>

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Management Moment of Truth Performance Matters 2019
Coachend Leiderscha de Baak 2018
Lean Lean Consultancy Group 2018
Effectief beinvloeden Min. v. BZK 2014
Lean Six Sigma (Green & Yellow belt) Min. v. BZK 2014
Ontwikkeling Management Progamma de Baak 2010-2011

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Goed

Overige vaardigheden



Hobby's/sport/interesses:

Geen interesses beschikbaar