Profiel interim professional

    90 - 130
Een bedrijf of organisatie stevig in de markt zetten, daar krijg ik energie van. Het management helpen strategie te ontwikkelen en keuzes te maken. Daarbij staan de woorden ‘kijken’, ‘kiezen’, ‘voorbereiden’ en ‘doen’ centraal. Ze borgen een methodische aanpak. 

De omslag naar de praktijk is een discipline met een eigen proces en specifieke vaardigheden. Vaak niet de makkelijkste fase, maar wel de leukste – met medewerkers aan de slag om de stip op de horizon te realiseren. Eenmaal in de uitvoering komt het aan op ‘koersen’: vooruitgaan en bijstellen om op koers te blijven. Mijn ervaring zet ik in om management bij te staan in hun kerntaak: leidinggeven. Dat doe ik als adviseur, begeleider of interimmer. 

Wat ik meebreng? Energie, humor, scherpte, onafhankelijk denken en doelgerichtheid. 
Wat ik doe? Analyseren, (helpen) keuzes maken, op verantwoordelijkheid zetten en zo nodig confronteren
Wat ik vraag? Openheid, vertrouwen, de schouders eronder en bereidheid om te veranderen.


 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Communciatieadviseur PAO - onderdeel van de Universiteit van Leiden 1994 Post doctoraal Afgerond
Trainer / opleider De Baak / Nieuw Elan 1991 HBO/Post-HBO Afgerond

    Werkervaring

dec 18 - heden

Strateger
interim-directeur/bestuurder & Strategisch adviseur:
Strateger – Ermelo (www.strateger.nl) 
Strategieontwikkeling en implementatie voor bedrijven en organisaties 

Strateger geeft helder en eerlijk advies op gebied van positionering, marketing, merkbouw, communicatie of business development. En begeleidt directie en management bij het doorvoeren van de keuzes. Interim-management kan daarbij een oplossing zijn.

Ik werk als adviseur, begeleider en interim-directeur of interim-manager voor bedrijven en organisaties.

dec 03 - heden

Kraan Communicatie
directeur en senior consultant:
Begeleiding van bedrijven en organisaties bij strategische en operationele
vraagstukken op gebied van o.a. merkbouw, communicatie, marketing en fondsenwerving. 

Opdrachten gedaan voor goede doelen, accountantskantoor, levensmiddelenindustrie,
agrarische ondernemingen, zorginstellingen, uitgevers, universiteiten en adviesbureaus. 

Interim-banen als directeur of manager vervuld bij onder andere: Wageningen
University, Erdee Media Groep, Leger des Heils en enkele goede doelen.

Resultaten o.a.
  • Branding en marktintroductie van Heyde Hoeve (vleesproducten)
  • Campagne voor grote gevers bij Wageningen University
  • Merkbouw en -visualisatie bij de Erdee Media Groep
  • Reorganisatie afdeling Corporate Communicatie bij het Leger des Heils
  • Jubileumcampagne 125 jaar Leger des Heils
  • Positionering sociale onderneming De Zaak van Ermelo
  • Fondswervings- en brandingsstrategieën voor diverse goede doelen

dec 14 - aug 18

Open Doors
Directeur-bestuurder:
Open Doors is een wereldwijd goed doel. Was eindverantwoordelijk voor het Nederlandse
kantoor dat zich richt op voorlichting en fondsenwerving. Circa 50 medewerkers en jaarlijks circa 12 miljoen aan inkomsten van particulieren, ondernemers en fondsen.

Resultaten o.a.
  • Scherpe visie en strategie ontwikkeld en doorgevoerd.
  • Conceptontwikkeling voor corporate campagnes, evenementen en wervingscampagnes.
  • Groeiende inkomsten en meer duurzame relaties met supporters.
  • Reorganisatie voorbereid en doorgevoerd in 2017/2018. Doel: betere aansluiting bij internationale strategie, plattere organisatie, betere teamstructuur en aanpassing van functies.

jan 10 - jan 14

Probata
Adviseur:
Medeoprichter en consultant van Probata met het motto 'Linking charities and business'.
Onderzoek en strategieontwikkeling voor goede doelen en hun zakelijke relaties.

Resultaten o.a.
  • Onderzoek onder bestaande zakelijke relaties van goede doelen – zowel databaseonderzoek als enquêtes onder zakelijke relaties.
  • Ontwikkelen relatiestrategieën voor werving en behoud zakelijke relaties.
  • Bedenken van relatieconcepten voor ondernemers.

jan 10 - jan 13

Boost Your Brand
Accountmanager en partner:
Bureau voor merkstrategie en merkvisualisatie. Accountmanager voor het bureau en strategisch adviseur voor klanten op gebied van het bouwen, versterken en visualiseren van merken. Ook het (campagnematig) communiceren vanuit een merk was een expertise van dit bureau. 

jan 91 - sep 04

Evangelische Omroep
Hoofd Marketing, Communicatie & Verkoop:
Functies: Hoofdmedewerker Pers en Voorlichting, Hoofd Marketing, Communicatie & Verkoop en Projectmanager Marketing & Communicatie. 

Taakgebieden: Afdelingsmanagement, in- en externe communicatie, woordvoering, fondsenwerving, leden- en abonneewerving, internet, merkbouw, CRM en ledenbinding. 

Resultaten o.a.
  • Campagne voor A-status met 220.000 nieuwe leden in 10 weken
  • Merkstrategie voor de EO
  • Vijf jaar projectmanagement EO-Familiedag – de 25ste met 30.000 bezoekers
  • CRM-conversie
  • Opzetten Klantencontactcentrum
  • Ontwikkelen afdeling Sales – productverkoop aan particulieren n.a.v. tv- en radioprogramma’s

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Leergang Brand Management Eurib 2014

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Goed
Frans Basis
Duits Basis

Overige vaardigheden

Geen overige vaardigheden beschikbaar

Hobby's/sport/interesses:

Bestuurlijke en toezichthoudende functies bekleed in o.a. onderwijs, filantropie en social enterprise.

Vrije tijd:
  • badminton
  • lezen
  • gitaar spelen
  • vogels spotten en tellen t.b.v. wetenschappelijk onderzoek
  • toeren in mijn oude cabrio