Profiel interim professional

    95 - 119
Ruime ervaring in sales management tot directieniveau. Veel commerciële projecten geleid van implementatie zorgprojecten, nieuwe CRM systemen tot herorganisatie trajecten. Op brandteam niveau aan grote marketingprojecten deelgenomen en als liaison officer samenwerking tussen grote farmaceuten gemanaged. Vervolgens als entrepreneur met een aantal ondernemingen gestart.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Fysiotherapie Hogeschool van Amsterdam 1994 HBO/Post-HBO Afgerond

    Werkervaring

jan 00 - jan 11


:
Herbert Jan van der Giessen
31-01-1968
Vossenlaan 10
3633AN, Vreeland

hjgiessen@gmail.com

Geboren te Delft
Nederlandse nationaliteit
Gehuwd

Kernwoorden:

Commercieel, sport, koken, 2 dochters, actiegericht, hockey, lezen, NRC next, Apple, whisky, golf, voorzitter hockeyclub, managementboeken, creatief, barbecue, skiën, zeilen, getrouwd, flexibel, nieuws, films, Ajax, coach meisjes hockeyteam, internet, sociaal vaardig, voetbal, sloep

Commerciële ervaring:

2011 (juni)- heden: opzetten van eigen bedrijf SolidMedical: distributie en promotie implantaat voor de wervelkolom.
Werkzaamheden:
• Opstellen businessplan, gericht op het werven van financierders, het verkrijgen van het distributiecontract en de planning en organisatie van alle promotionele activiteiten.

2011 (juni)- heden: opzetten van eigen bedrijf HEALTHRESULT: acquisitie en projectmanagement in het kader van vitaliteitsprogramma’s voor ondernemingen.
Werkzaamheden:
• Opstellen businesscase voor 2 grote ondernemingen.
• Uitwerken healthcheck als onderdeel van het vitaliteitsprogramma middels overleg met de FSMI (Federatie Sport Medische Instellingen)
• Contacten leggen met grote ondernemingen met als doel het executive healthprogramma te verkopen.

2003-2011 (sept): salesmanager Noord- en Zuid Boehringer Ingelheim B.V. met een omzetverantwoordelijkheid tot € 70 mlj. en een promobudget tot € 9 mlj. per jaar.
Werkzaamheden:
• Ontwikkelen van nationale salesstrategie voor de Boehringer Ingelheim portfolio door middel van het schrijven van een brandplan. Onderdelen hiervan zijn o.a. communicatie, klantsegmentatie, bonus- en beoordelingsdoelstellingen en aannamebeleid.
• Mede ontwikkelen van de marketingstrategie door middel van het mede schrijven van de productpositionering, het uitzetten en interpreteren van marktonderzoek, ontwikkelen van mailings en detail aids, contact met reclame- en marktresearch bureaus.
• Het doorvoeren en implementeren van de strategische sales- en marketingmissie door middel van het opzetten van verandertrajecten, bijeenkomsten en interne trainingen.
• Leiding geven aan een team van 4-6 field salesmanagers, 2 projectmanagers, 2 fieldtrainers direct en 30-35 salesreps indirect.
• Rapportage aan salesdirector, overleg met marketingmanagers, productmanagers, medical managers. Voorzitten van brandteamverga-deringen en salesvergaderingen. Zitting in verschillende projectgroepen zoals strategiebepaling, verandering organisatie salesstructuur en ontwikkelen en implementeren van complexe zorgprogramma’s
Successen:
• Ontwikkeling en implementatie van zorgondersteunende programma’s voor grote groepen huisartsen voor chronische zorg.
• Ontwikkeling van e-detail strategie en materialen voor de buitendienst.
• Implementatie van matrix gestuurde salesorganisatie na uitwerken van visie in het kader van multidisciplinaire marktbenadering.
• Liaisonsmanager voor samenwerking met Pfizer en Lilly vanwege copromotieactiviteiten. Hoeveelheid aan activiteiten stroomlijnen en tevens exit strategie ontwikkeld en uitgevoerd.
1997-2003: rayonmanager Noord Holland en fieldsalesmanager regio Midden Nederland + interim Zuid Nederland.
Werkzaamheden:
• Leiding geven aan groep van accountmanagers, key accountmanagers, projectmanagers, rayonmanagers huisartsen en specialisten.
• Zitting in verschillende projectteams zoals off-patent strategie en aanschaf nieuw CRM systeem.

1996-1997: Freelance verkoop van golfmaterialen

Medische ervaring:

1994-1996: Fysiotherapeut in verschillende particuliere praktijken in Nederland. In het laatste jaar 6 maanden in Hamburg, Duitsland, in 2 particuliere praktijken.

Maatschappelijke ervaring:

2008-heden: Voorzitter L.M.H.C. (Loenense Mixed Hockey Club, >1000 leden, > 80 vrijwilligers)
• Schrijven + implementeren beleidsplannen
• Voorzitten van bestuursvergaderingen
• Aansturen van team van vrijwilligers
• Overleg met gemeente en KNHB met betrekking tot uitbreiding accommodatie (zowel clubhuis als aantal velden)

2006-2007: Secretaris Ronde Tafel 40, Gooi en Vechtstreek
• Ledenadministratie, financiële administratie
• Organisatie weekenden, vergaderingen en activiteiten
• Organisatie sociale projecten, fondswerving en veilingen

Opleiding:

1989-1994: Fysiotherapie; Hogeschool van Amsterdam. Diploma juni 1994.
1987-1989: Logistiek management; Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer, Tilburg. Geen diploma.
1985-1987: HAVO; Scholengemeenschap koning Willem II, Tilburg. Diploma mei 1987

Extra curriculaire opleiding:

• Masterclass; 8 daags programma over strategisch management, verandermanagement, innovatie en netwerken; TIAS NIMBAS, Tilburg.
• Advanced Strategic Marketing in Life Science Industries; MCE, Brussel.
• Finance for non-financials; 4 daagse cursus finance ; De Baak.
• Change Management; 4 daagse training over veranderprocessen; Global.
• Verschillende sales, communicatie en presentatietrainingen; TARGA training en Advanced Level.
• McKenzie therapie, onderdelen A, B en C; McKenzie Instituut Europa


   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend

Overige vaardigheden

Geen overige vaardigheden beschikbaar

Hobby's/sport/interesses:

Voorzitter Hockeyclub (sinds 2009)
Oud lid van Ronde Tafel Vechtstreek