Profiel interim professional

    85 - 125
Ik ben een ervaren business professional, met ruime ervaring op het gebied van management, sales, operations en service. Als Business consultant/ Projectmanager direct verantwoordelijk voor de aan mij toegewezen projecten in nauwe samenwerking met het projectteam en de collega projectmanagers. Ik ben iemand die een heldere lijn uitzet voor het projectteam of afdeling en duidelijk aangeeft wat van iedereen verwacht wordt. En hierbij doelen stel voor het creëren van een zo optimaal mogelijk resultaat.


 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 1 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Zadkine college Zadkin 1994 HBO/Post-HBO Afgerond
Diverse Management en proces trainingen Diverse 2010 Niet vermeld

    Werkervaring

jun 18 - heden

Schiphol Groep
Senior Service Manager:
Contractmanager voor Utiliteit, Infra en Energie op Schiphol.
Elektra HS &LS), WTB, Gas, utiliteit.
Sturen en bewaken van KPI's en performance op strategisch en tactisch niveau.

Re-transitie manager voor de uitfasering van meerdere langdurige service contracten naar de overgang van nieuwe contracten met nieuwe partijen
Opzetten van retransitieplannen en begeleiden van service processen met contract partijen.

jun 18 - heden

Montenegro interim management
Eigenaar:
Leveren van interim invulling op management en directie niveau.

Van strategie naar implementatie.
Change management, (re)transitie, team performance, team building, proces optimalisatie.
Verandermanagement; van A naar B.
Waarneming, ondersteuning.
Contract management

sep 14 - dec 17

Siemens AG / USA
Service Manager:
Global management 
Internationale business ervaring in het opzetten en realiseren van
business strategie en visie, met financiële verantwoordelijkheid. Realiseren van
omzet groei, managen en optimaliseren van een internationaal team en aansluitende regionale business teams. Gericht op portfolio, groei, kwaliteit en procesbeheersing. 

Business management 
 Op basis van visie en strategie, coachen & leidinggeven aan mensen en een
omgeving creëren waar teams succesvol kunnen zijn. Met een duidelijke focus voor business groei, kwaliteit en winst. Verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van commerciële kansen bij de huidige klanten als ook voor het werven van nieuwe klanten. Signaleren van knelpunten op het gebied van klant ervaring richting de klant en doorvoeren van structurele verbeteringen.
Het managen van veranderingen in een omgeving die continu verandert door marktwerking en klant verwachtingen.

sep 07 - sep 14

Siemens AG
Manager Sales en service:
Manager nationale en Internationale sales en service voor industriële systemen en projecten

sep 01 - sep 07

Siemens Nederland
Manager Aftersales en service:
Manager aftersales en service voor Nederland; 
Gebouwentechniek;  brandmeldinstallaties, ontruiming, toegangscontrole, CCTV, klimaat

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Dutch Moedertaal
English Goed
German Goed

Overige vaardigheden

Business consultancy
- Geven van advies aan het management van de onderneming om de effectiviteit van de bedrijfsstrategie te optimaliseren. Nauw betrokken zijn bij de implementatie en uitvoering van een advies. 
- Begeleiden en ondersteunen van management posities met als doel het verbeteren van de effectiviteit van de bedrijfsvoering. 
- Begeleiden van bedrijfsprocessen.
- integreren en begeleiden van nieuw aangekochte bedrijven (acquisitie) voor zowel de producten, medewerkers en de processen.

Servicemanagement 
Managen van een aftersales en serviceteam op basis van een duidelijke service
strategie. Verantwoordelijk voor de juiste uitvoering en optimalisatie van het volledige order to cash proces. Het organiseren en optimaliseren van de serviceteams op het gebied van service gerelateerde portfolio, kwaliteit en procesbeheersing. Kennis van Life Cycle Management voor producten en systemen. Ruime ervaring op het gebied van 24/7 service, spare parts, correctief en preventief onderhoud, modificaties, uitbreidingen en modernisering. 

Service contracten 
Ruime ervaring in het vervaardigen, managen, verkopen en in standhouden van meer jaren
servicecontracten in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en leveren van internationaal support voor grote servicecontracten.
Contractmanagement en beheer voor grote meer jaren contracten in de Utiliteit, Infra en Energie.


Kerncompetenties
Analyseren, Coachen,  Betrouwbaar, Ondernemerschap, Faciliterend, Communicatief, Organiseren, Onderhandelen, Motiverend, Resultaatgericht, Procesgericht, Samenwerking, Visie & strategie ontwikkeling, strategisch & tactisch consulting, Verandermanagement, team ontwikkeling & groei.



Hobby's/sport/interesses:

Sporten; Fitness en waterpolo