Profiel interim professional

    95 - 125
“Start with the end in mind” 
Een ervaren business professional, met ruim 30 jaar ervaring op het gebied van management, sales, operations en service in de industriële markt. Moeiteloos schakel ik van strategisch naar tactisch en operationeel niveau om mijn doel(en) te bereiken. 

Ruime business ervaring in het opzetten en realiseren van business strategie en visie, met financiële verantwoordelijkheid. Ervaring in het realiseren van groei, optimaliseren van business teams op het gebied van business focus, kwaliteit, procesbeheersing en veranderingen. 

Mijn passie is gericht op het succesvol maken van een team of businessunit voor de langere termijn en in een continue veranderende omgeving. Ik geef duidelijk richting en creëer een omgeving waar medewerkers gestimuleerd worden hun kwaliteiten en capaciteiten verder te ontwikkelen. Door mijn snelle schakelen, proactieve houding, ervaring in het omgaan met culturele aspecten, zijn veel doelen realiseerbaar.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 1 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Zadkine college Zadkin 1994 HBO/Post-HBO Afgerond
Diverse Management en proces trainingen Diverse 2010 Niet vermeld

    Werkervaring

jun 18 - heden

Montenegro interim management
Directeur:
Leveren van interim ondersteuning op management en directie niveau.

Van strategie naar implementatie.
Change management, (re)transitie, team performance, team building, proces optimalisatie.
Verandermanagement; van A naar B.
Waarneming, ondersteuning.
Contract management

jun 18 - heden

Schiphol Groep
Senior Service Manager:
Contractmanager voor Utiliteit, Infra en Energie op Schiphol.
Elektra HS &LS), WTB, Gas, utiliteit.
Sturen en bewaken van KPI's en performance op strategisch en tactisch niveau.

Re-transitie manager voor de uitfasering van meerdere langdurige service contracten naar de overgang van nieuwe contracten met nieuwe partijen
Opzetten van retransitieplannen en begeleiden van service processen met contract partijen.

sep 14 - dec 17

Siemens AG / USA
Global Service Manager:
Global management 
Internationale business ervaring in het opzetten en realiseren van
business strategie en visie, met financiële verantwoordelijkheid. Realiseren van
omzet groei, managen en optimaliseren van een internationaal team en aansluitende regionale business teams. Gericht op portfolio, groei, kwaliteit en procesbeheersing. 

Business development
Ontwikkelen van concrete salesplannen voor de beoogde regionale afzetmarkt.
Opstellen van businessplannen om de bestaande markten uitgebreider te benaderen. Onderhouden van contacten met bestaande klanten, identificeren van nieuwe kansen. Identificeren van synergie mogelijkheden om verschillende productgroepen te laten samenwerken voor de klant. 

Business management 
 Op basis van visie en strategie, coachen & leidinggeven aan mensen en een
omgeving creëren waar teams succesvol kunnen zijn. Met een duidelijke focus voor business groei, kwaliteit en winst. Verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van commerciële kansen bij de huidige klanten als ook voor het werven van nieuwe klanten. Signaleren van knelpunten op het gebied van klant ervaring richting de klant en doorvoeren van structurele verbeteringen.
Het managen van veranderingen in een omgeving die continu verandert door marktwerking en klant verwachtingen.
Coachen van teams > 25 FTE directe reportage, >250 FTE indirect.

sep 07 - sep 14

Siemens AG
Manager Sales en service:
Manager nationale en Internationale sales en service voor industriële systemen en projecten

sep 01 - sep 07

Siemens Nederland
Manager Aftersales en service:
Manager aftersales en service voor Nederland; 
Gebouwentechniek;  brandmeldinstallaties, ontruiming, toegangscontrole, CCTV, klimaat

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Dutch Moedertaal
English Goed
German Goed

Overige vaardigheden

Servicemanagement 
Managen van een aftersales en serviceteam op basis van een duidelijke service
strategie. Verantwoordelijk voor de juiste uitvoering en optimalisatie van het volledige order to cash proces. Het organiseren en optimaliseren van de serviceteams op het gebied van service gerelateerde portfolio, kwaliteit en procesbeheersing. Kennis van Life Cycle Management voor producten en systemen. Ruime ervaring op het gebied van 24/7 service, spare parts, correctief en preventief onderhoud, modificaties, uitbreidingen en modernisering. 

Service contracten 
Ruime ervaring in het vervaardigen, verkopen en in standhouden van meer jaren
servicecontracten in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en leveren van internationaal support voor grote servicecontracten.
Contractmanagement en beheer voor grote meer jaren contracten in de Utiliteit, Infra en Energie.


Industrie
Containerterminals, Infra- sluizen & gemalen, Papier & karton, Energiecentrales, Marine, Petro & chemie, Industrieel water, Offshore, Jacking platforms, Staalindustrie, Glas & cement, Olie & gas, Telecom,  GSM
Luchthavens, Utiliteit. 

Kerncompetenties
Analyseren, Coachen,  Betrouwbaar, Ondernemerschap, Faciliterend, Communicatief, Organiseren, Onderhandelen, Motiverend, Resultaatgericht, Procesgericht, Samenwerking, Visie & strategie, Verandermanagement, Initiatief nemen.

Kennis gebieden
Procestechniek, Brandmeld techniek, Gebouwbeheersystemen, Energietechniek, Beveiligingstechniek, Analysetechniek, Meet & regeltechniek, CCTV-systemen, Assemblage
Elektrotechniek Audiosystemen Installatietechniek, Aandrijftechniek, Telecommunicatie, Engineering


Hobby's/sport/interesses:

Sporten; Fitness en waterpolo