Profiel interim professional

    125 - 175
  • Totaal 25 jaar Marketing- Sales en Strategie expertise. Goalgetter. (Inter)nationaal track record als area manager en crossfunctional teams.
  • Waarvan 10 jaar bij: KBB/Vendex, Nestlé, Bols Int., Holmen SA 
  • Retail - FMCG BtB - Packaging. B&P: Consulting en Dienstverlening 

  • Daarna 15 jaar directeur/eigenaar B&P: Strategische mindset + praktisch ondernemend
    Neemt verantwoordelijkheid. Beslisser. P&L verantw. 
  • = Training/sprekers/consultants bureau B&P (6 man), sterk gemotiveerd om omgeving te motiveren/inspireren, te ontwikkelen en optimaal te laten presteren op gewenst eigen niveau
  • Netwerker en board sparringspartner. Voorzitter NCD-GG 

  • Verandermanagement/reorganiseren. Verhogen effectiviteit/productiviteit
  • Specialisatie teamwerken: DiSC / Management Drives
  • Probleemoplosser: kennis, ervaring en kunde om complexe problemen te (laten) vereenvoudigen in beter oplosbare uitvoerbare targets en acties 

  • Intensieve management consulting en strategische planning voor meerdere organisaties



 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Bedrijfskunde Vrije Universiteit Amsterdam 1992 Universiteit Afgerond
NIMA A NIMA 1992 HBO/Post-HBO Afgerond
NIMA BtB NIMA 1999 HBO/Post-HBO Afgerond

    Werkervaring

mei 03 - heden

Bron & Partners
Directeur / Eigenaar:
• Actuele kennis/ervaring op gebied van MVO, globalisering, governance, compliance en de huidige (veranderde) verhoudingen op de werkvloer 

• Verbindende persoonlijkheid en harde werker

• Zeer goed in staat te verbinden met opdrachtgever, de organisatie en de opdracht 

• Motiverend en stimulerend zijn geeft mij energie en gevoel van nut 

• De wil om mijzelf continu te blijven ontwikkelen en zo blijvend het verschil te maken 

• Committed change agent, zonder blijvende relatie met de organisatie
Vaardigheden m.b.t verandermanagement, rekening houdend met actuele trends in bestuur en senior management, sustainability, globalisering, internationalisering, financiering, digitalisering en talentmanagement 

• Dat betekent leiderschap o.b.v. eigen persoonlijkheid, de juiste mensen om je heen verzamelen, een strategie ontwikkelen die sleutelfiguren aanspreekt en doelgericht (zichtbaar) te werk gaan 

• Leiderschap in de 21e eeuw betekent ook kunnen verbinden vanuit eigen geloofwaardigheid en integriteit. En zo een lichtend voorbeeld zijn, zodat anderen graag met je wíllen werken i.p.v. moeten. 

• Aandacht voor leiderschap, zowel die van mijzelf als die van mijn interim-omgeving
• Groot interventie-repertoire van coachend- tot provocatief uitdagend (soft en hard) 

• Expert in omgaan met weerstand en groepsdynamiek in veranderprocessen 

• Time management


----------------------------------------------------------------------------------------------

2006: 6 werknemers
In 2006 ingekocht en 50% aandeelhouder. In 2011 zakenpartner uitgekocht en 100% aandeelhouder.
Overnamesom € 385.000,- 

Belangrijkste resultaten:
• Verandermanagement m.b.t. positionering, strategie, verdienmodel en aansturing personeel
• Ombuigen 3 jaar verlieslatend zijn (vóór mijn aantreden) naar continu zwarte cijfers schrijven
• Sterke kostenreductie gerealiseerd (in weerwil van 20 jaar oudere zakenpartner).
• Relatief stilgevallen sales weer geheel gestimuleerd

• IT: vernieuwing middels inzetten sterk verbeterde website en Social Media
• Omzetten naar thuiswerk-organisatie (met voor- én nadelen)

• Het kunnen samenwerken met 2 lastige zakenpartners. De zaak niet laten knallen door ego en wantrouwen, maar juist positieve constructieve communicatie inzetten, met duidelijkheid en fermheid wanneer noodzakelijk. 

M.b.t. onze klanten: productiviteit verhogen:
• Leiderschapstrainingen directie en middenkader, plus boardroomconsultancy
• Communicatietrainingen incompany en in open trainingen medewerkers (non) profit org.
• Salestrainingen verkopers, AM’s, ondernemers
• Ondersteuning directie/HRM in opleidingsplannen
• Productiviteit: Time management trainingen
• Heisessies en dagvoorzitterschap (‘loswoel/ motivatie sessies’) 

Reorganisatie en Verandermanagement. Voordat ik mij inkocht was er bij B&P 3 jaar op rij een negatief resultaat. In de jaren erna heeft dat niet meer plaatsgevonden. De manier van werken moest worden veranderd naar effectiever en efficiënter. 

 Daarvoor waren er maatregelen nodig:
 
• Het in het gareel brengen van 20-jaar oudere dominante zakenpartner m.b.t. uitgaven en ego 
• Samenwerken met lastig gedrag van (soms) dominante zakenpartner, resulterend in goed lopende organisatie, tevreden klanten, tevreden medewerkers 
• Hernieuwde normen en waarden geïntroduceerd 
• Vernieuwde website en klantcommunicatie 
• Social Media strategie en acties 
• Klantgerichtheid verbeterd (debiteuren < 3 wk betalen; verbeterd relatiebeheer) 
• Urgentie van vernieuwde organisatie aanpak geïntroduceerd en blijven vertellen 

• Terugvorderen van onbetaalde uitstaande bedragen 

• Ontslag van mensen die onvoldoende bijdrage leverden, niet functioneerden en dat niet wilden veranderen
o Na overleg goed uit elkaar gegaan
o Ontslag van ontevreden medewerkster, die niet wilde meegaan in nieuwe rol en klantbestanden heeft gestolen (rechtszaak moeten aangespannen) 




mrt 00 - mrt 03

Holmen Packaging - Iggesund Paperboard
Marketing Sales Manager:

mrt 98 - feb 00

Bols International
Area manager:

feb 96 - feb 98

Nestlé Nederland
Product manager:

jan 93 - jan 96

KBB Vendex
Marketeer, marktonderzoeker, Projectleider Airmiles:

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend
Frans Basis
Duits Goed
Spaans Basis

Overige vaardigheden

Geen overige vaardigheden beschikbaar

Hobby's/sport/interesses:

  1. Sporten: Voetbal, golfen, kickboksen, fitness
  2. Coaching en managen junior teams voetbal/hockey
  3. Spaanse cultuur en geschiedenis
  4. Kunst en Cultuur