Profiel interim professional

    115 - 144
Interim Directeur “Customer Care Center” (expertise organisatie) Verantwoordelijk voor een omvangrijk verandertraject waarbij procesoptimalisatie, automatiseringsvraagstukken, verbeteren van het klantcontact en back-office, ontwikkeling resultaatgerichtheid en integratie van bedrijfsonderdelen centraal staan. Interim Manager Operations (klantenservice en back-office, samen 280 FTE, verzekeraar) Op niveau brengen van servicelevels en stabiliseren van de performance tbv een overname. Na de overname: het integreren van beide divisies, procesoptimalisatie, structuuraanpassingen en formatiereductie.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Master business administration Avans, University for professionals 2009 Universiteit Afgerond
Personeelsmanagement Avans 1992 Afgerond

    Werkervaring

jan 00 - jan 11


:

Persoonlijke gegevens

Huub J.L.M. van Dijck MBA
Meester Bierensweg 46b
4841AL Prinsenbeek
Geboortedatum: 25 juli 1966
Samenwonend, 3 kinderen
Nationaliteit : Nederlandse
E-mail: kerkewei31@hotmail.com


Profiel
Ruime management ervaring op het gebied van sales, customer-contact en administratieve bedrijfsprocessen. Een changemanager pur sang: verbetertrajecten en reorganisaties.
Voortgangsgericht, ga doortastend en resultaatgericht te werk en weet op een verbindende manier de doelstellingen samen te bereiken.


Opleiding en training

HBO Personeelmanagement, diploma 1992
MBA, 2-jarig executive programma, specialisatie Entrepreneurial Management, bul 2009

Kenneth Smit Communication (sales training)
Door (consultative selling)
Krauthammer International (management training)
Lean-Six Sigma Green Belt training gevolgd



Werkervaring


06-2012 t/m heden CED-European Claims Experts

Interim Directeur “Claims Services BV” en “Customer Care Center”

Als lid van het directieteam CED-Nederland verantwoordelijk voor een omvangrijk
verandertraject waarbij procesoptimalisatie, automatiseringsvraagstukken, verbeteren van
het klantcontact, ontwikkeling resultaatgerichtheid en integratie van bedrijfsonderdelen
centraal staan.

Specifieke opdracht juni ’12 t/m juni ’13 Customer Care Center:
o Opdracht: Het vormen van het CCC door integratie van de binnendiensten van drie business units met als nevendoel een formatiereductie. De onderliggende doelen zijn implementatie van IT- en procesaanpassingen.

Doel functie:
o vormgeven strategisch beleid
o verantwoordelijk voor commercieel beleid
o opstellen financieel meerjarenplan
o vormgeven en uitvoeren personeelsbeleid
o verantwoordelijk voor financieel resultaat (P&L)
o omvang: 160 FTE



09-2011 t/m 05-2012 4K+ Business Consultancy

Business Unit Manager
o deze business-unit richt zich op: procesoptimalisatie (back- en frontoffice binnen bank- en verzekeringswezen, zorginstellingen en overheid
o verantwoordelijk voor de resultaten van de BU
o business development
• ontwikkeling nieuwe diensten
• dienst/product ontwikkeling
• marktverkenning, innovatie
o accountmanagement
o ontwikkeling consultants
• voortdurend aansluiting houden tussen kennis en marktbehoefte
o lid MT
o team van 25 consultants


2002 t/m 2011 CZ Zorgverzekeringen

2009 t/m 2011 Manager Operations (front- en backoffice)

• verantwoordelijk voor dienstverlening (uitbetaling nota's en klantcontact) aan verzekerden en zorgverleners van de merken CZ, OHRA en Delta-Lloyd
• verantwoordelijk voor de integratie van de afdeling Operations van Delta Lloyd Zorgverzekeringen binnen CZ (aansluiting tussen de processen, kennis van systemen en producten, run-off oude aanspraken en betalingen, reorganiseren van het personeelsbestand (van 280 naar 160 FTE )
• high-lights: succesvolle implementatie van het procesoptimalisatie programma en een significante reductie van het aantal klachten
• span-of-control: + 160 FTE


2008 t/m 2008 Manager Callcenter Delta Lloyd Zorg (Interim)

• interim vanuit CZ wegens voorbereiding aanstaande overname van DLZ door CZ
• verantwoordelijk voor klantcontact (inbound verkeer, e-mail en klachten)
• doel van de opdracht: de servicelevels op het gewenste niveau te krijgen én binnen budget komen. Na een grondige verkenning zowel de kosten aangepakt als het interne proces i.c.m. een optimalisatietraject binnen de back-office. Daarnaast hebben een gestructureerde ontwikkeling van kennis/vaardigheden en houding/ gedrag er voor gezorgd dat de resultaten op het gewenst niveau zijn gebracht.
• span-of-control: +110 FTE



2004 t/m 2007 Manager Customer Service

• verantwoordelijk voor de verkoop en service aan particuliere- en zakelijke klanten via verschillende distributiekanalen (internet, servicekantoren en adviseurs)
• op basis van een marktonderzoek heb ik het serviceconcept herschreven en een herinrichting geïnitieerd en gecoördineerd (formatiedaling 25%, functie aanpassingen, kwaliteitsverbeteringstraject, externe communicatie, monitoren klantervaring verankerd, service via internet uitgebreid)
• span-of-control: + 160 FTE (28 locaties en 40 buitendienstmedewerkers)



2002 t/m 2004 Manager Verkoop

• verantwoordelijk voor de verkoop en service aan particuliere- en zakelijke klanten via verschillende distributiekanalen (Servicekantoren, Accountmanagers MKB en ATP) in de westelijke provincies
• span-of-control: + 30 FTE (3 locaties en 6 buitendienstmedewerkers)



1992 t/m 2002 Staff Planning (Werving & Selectie)

Diverse commerciële managementfuncties zoals Consultant, Vestigingsmanager en Regiomanager.
• Als Regiomanager verantwoordelijk voor de kantoren in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Enschede: omzet + € 20 milj.,
• Als Vestigingsmanager verantwoordelijk voor kantoor Tilburg: omzet + € 3,5 milj.

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Geen cursussen beschikbaar

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Basis
Duits Basis

Overige vaardigheden

Geen overige vaardigheden beschikbaar

Hobby's/sport/interesses:

Geen interesses beschikbaar