Profiel interim professional

    100 - 150
Ik ondersteun bedrijven in de B2B markt en met name de maritieme en olie- en gassector op het gebied van strategie, strategische marketing, bedrijfsontwikkeling (business development), innovatie en digitale transformatie. Ik geloof in de klant als de drijvende kracht achter uw business SUCCES. Ik ben door mijn ruime ervaring breed inzetbaar en kan uw organisatie op diverse afdelingen en voor diverse vraagstukken van dienst zijn. Of het nu gaat om het opstellen en implementeren van een go-to-market plan, of het leiden van een productontwikkelingsproject als scrum product owner, het optimaliseren en digitaliseren van uw Sales en Marketingafdeling – ik heb daarmee allemaal ervaring. Ook het geven van klantgerichte training, organiseren van customer journey workshops, het formuleren van strategische scenario’s en het ontwikkelen van nieuwe diensten voor de klant (innovatie), behoort tot mijn mogelijkheden. Kortom, ik ben breed inzetbaar en momenteel beschikbaar.

 Samenvatting aanbeveling Score: (gebaseerd op 0 aanbevelingen)

Professionele kennis en expertise:
Commitment & motivatie:
Communicatieve vaardigheden:
Prijs-/kwaliteitverhouding:

 Opleiding

Instituut

Afstudeerjaar

Niveau

Diploma

Vrijetijdwetenschappen Universiteit Tilburg 1993 Universiteit Afgerond
Gymnasium Dr. Moller college Waalwijk 1988 Afgerond

    Werkervaring

jan 00 - mrt 19

Wärtsilä Corporation
General Manager Marketing, Market Intelligence:
2013 – 2019: General Manager Marketing – heading an international team in the areas of Business Intelligence, Customer intelligence and Digital Marketing Operations. 
Objective: Increase business by better customer understanding, smashing marketing campaigns, evangelizing customer’s needs throughout the organisation and increasing our customer’s experience. 

2010-2013: Senior Manager Marketing, Customer Intelligence
2006- 2010: Business Development Manager – Identifying areas with growth potential 

2000- 2006: Marketing Manager -responsible for global market research as input for Sales and R&D

okt 97 - dec 99

Knepflé & Van der Mee Makelaars & Hypotheken
Financieel adviseur:
Het onderhandelen met banken en verzekeraars over het inkopen van goede hypotheekvoorwaarden en tarieven. Het adviseren van financiële voorzieningen aan huizenkopers.

okt 95 - okt 97

Verstraete Marketing & Training, Woerden
Marketing Consultant:
Acquireren en uitvoeren van marketing opdrachten in de logistieke, (semi-)overheid en industriële sector

   Cursus

Instituut

Afstudeerjaar

Certified Project Manager PMI 2014
Certified Customer Experience Professional CXPA 2019
Lean Six Sigma Foundations PMI 2019
Scrum Product Ownership PMI 2018
Coaching for Performance performanceconsultants 2015
Lead (Leadership program) IMD 2008/2009

 Talenkennis

Niveau

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend
Frans Basis
Duits Goed

Overige vaardigheden

Strategy | marketing advice | marketing planning & go-to-market plans | customer research | innovation & business development | development of new business models | introduction of Voice-of-the-Customer programs | coaching & training | project management, product development & scrum product ownership.

Hobby's/sport/interesses:

Pilates, tennis, tuinieren en ik ga graag op vakantie. Mijn favoriete land is Engeland, maar ik heb ook een paar fantastische reizen naar Amerika gemaakt.
Ik heb me 8 jaar voor de MR van de basisschool van mijn kinderen ingezet als voorzitter en secretaris.
Ik heb 4 jaar gezongen in een klassiek kamerkoor, maar door drukke werkzaamheden daarmee gestopt. Wel een keer de Johannes Passion gezongen :).